Pages

Tuesday, April 26, 2011

sEJArah HItam pt.1







kisah bermula dimenegah..
waktu itu aku masih lagi mentah..
semua orang suruh aku tak bantah..
betul atau salah, aku tak kisah..

hidupku dulu sungguh bahagia..
walaupun aku bodoh segala..
suka berangan pagi-pagi buta..
penuh dengan cita-cita didada..

aku suka membuat kerja..
terutama bab rekacipta..
mahu menjadi saintis berjaya..
membela nasib bangsa..

aku bukan pelajar bijaksana..
hidupku sentiasa dirundung bencana..
masalah disiplin sentiasa dijaga..
takut dibuang malu segala..

walaupun bukan pelajar pintar..
namun aku tak pernah gentar..
aku pantang kalau dicabar..
cuma mati aku rasa berdebar..

tingkatan empat aku berpindah..
aliran teknik aku bersekolah..
kerana minat aku tak mengalah..
tinggalkan kampung yang terindah..

disitu aku mengenal erti susah..
hidup berdikari bukannya mudah..
kena tabah jangan beralah..
sekiranya hendak berubah..











0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...